2 Nisan 2012 Pazartesi

Bakkalda Param Yetmedi

Sanırım hepimizin başına gelmiştir bu tip bir olay. bakkaldan birkaç parça abur-cubur alıp tam parayı ödeyecekken para yetmez. paranın yettiği kadarını alırsın. bunun için de alınan hödölerden birini veya birkaçını bırakmak zorunda kalırız. kimisinde esnaf babacan yaklaşır, sorun etmez, bizi mutlu eder. kimisinde ise parayı ver düdüğü çal kuralı geçerlidir. o da haklıdır tabi eleştirmek doğru olmaz. burda önemli olan paranın yetmemesi anında alınanlardan birini veya birkaçını bırakırken yaşanan duygusal anlar... 

böyle olayları çok yaşadım ben. öğrenci olmaktan mı, dikkatsizlikten mi, başka şeylerden mi bilmiyorum ama bakkalda, simitçide, markette kısacası heryerde yaşadım... 

buna örnek olarak son yaşadığım olayı sizlerle paylaşmak istiyorum. 

bir cumartesi günüydü. saat 7.45 gibi uyanmıştım. herzamanki gibi günlük 20 şınavımı çektim ve elimi yüzümü yıkayıp ihtiyaçlarımı giderdikten sonra kahvaltılık abur cubur almak üzere evin karşısındaki bakkala gittim. ordan süt, ekmek ve 2-3 çeşit çikolata aldıktan sonra olay ödeme kısmına gelmişti. bakkalın sahibi insan fiyatı söyledikten sonra elimi cebime attım ve bir avuç bozuk parayı çıkardım. sayarak eline veriyordum (parayı tabi ki) . bir, iki, üç, üç buçuk, üç yetmişbeş, üç doksanbeş, dört kırkbeş, dört altmışbeş, dö... para bitmişti... halbu ki hesap 5.75 idi. para bulma umuduyla son bir defa ellerimi ceplerimde gezdirdim ama olması gerektiği gibi para çıkmamıştı. zaten para çıkmayacağını biliyordum ama bu hareket tepki vermek için yeterli düşünme süresini kazandırmıştı bana. "aa para çıkmadı" gibi salak ve bir o kadar doğal bir tepki verdikten sonra aldıklarım içinden en az 1tl 10kr değerinde birşeyler bırakmak üzere elimdekilere bakmaya başladım. seçim yapmakta zorlanıyordum. daha 1-2 sn geçmişti ama o 1-2 sn çok uzun gelmişti bana. sanki 5dk düşünmüştüm. şakaklarımdan akan terler yanaklarımdan süzülüyordu. seçim yapmanın zorluğu ve sıradaki insanları bekletmenin verdiği zamazingonun oluşturduğu stresle hemen iki tane çikolatayı bakkal sahibine geri uzattım. ve işte o an göz göze geldik. o benim gözlerimin içine baktı, ben de onun gözlerinin içine baktım. aramızda anlık bir duygusal bağ oluşmuştu. zaman durmuştu sanki. herşey durmuştu. sırada bekleyen insanlar donmuş gibiydi. yoldan geçen arabalar bir anda yavaşlamıştı. çok şaşırmıştım. elliyle, altmışla giden arabalar nasıl anında 3km/h gibi çok düşük bir hızla gitmeye başlamıştı? fizik kurallarına aykırıydı bu. kuşlar nasıl o kadar yavaş uçabiliyordu, herşey neden birden yavaşlamıştı? o sırada bakkal sahibinin gözünü çok yavaş bir şekilde kırptığını farkettim. normalde göz kırpma olayı çok hızlı olmalıydı. ama o çok yavaş kırpıyordu ve teypte çalan şarkı da bir o kadar yavaşlamıştı. ankaralı turgutun şarkıları bu kadar yavaş mıydı? o an bakkal sahibinin başının arka tarafındaki duvarda aslı duran saatte; akrep ile yelkovan, inlemeli, bol baslı, biraz reverblü ve azıcık da delaylı bir sesle 8in üzerinde buluştu. işte o an duygusal sahne gereği slow motion modda olduğumuzun farkına vardım. rahatlamıştım. hemen olayın heyecanını üzerimden attım. tüm bunlar olurken en fazla 1 saniye geçmişti. bakkal sahibi hala gözümün içinde bakıyordu ben de tekrar onun gözünün içine baktım. ve zaman bir anda eski temposuna dönüverdi. adam elimi tuttu ve "canın sağolsun 1tl 10krş'un lafımı olur (sana çok yükleniyorlar)" dercesine uzattığım elimi (çikolataları yani) bana doğru ittirdi. bir an kasadan 5tl çıkarıp ön cebibeme koyarak "bununla da bi çorba iç" diyecek sandım. ama yapmadı. o an çok şaşırmıştım. çünkü böyle esnaf çok yoktu dünyada. neyse, bakkalın hareketine karşı ben de herkesin yapacağı gibi "yaa hayır lütfen, olmaz ama" gibi şeyler söyleyerek geri vermeye çalıştım. almadı tabiki. "tamam o zaman akşam geçerken bırakırım" tarzı birşey söyledim ve kabul ettim. parayı sonra getirsem de almayacaktı biliyordum ama icabı gereği öyle dedim. 
o an çok mutlu olmuştum. sırada bekleyen insanlar yaşanan olayı içlerinden alkışlıyorlardı. bunu gözlerinden anlayabiliyordum (herkes bana bakıyordu zaten). birkaçının hareketleri "hadi birader yarım saattir bekliyoruz burda" der gibiydi ama olsun. o yaşlı teyze, o minik kız ve bizim ali osmanın bakışları takdir niteliğindeydi. 
ben, kimse yok mu derneği tarafından yardım gören fakir; bakkal, yardım yapan zengin ailenin babası; sırada bekleyenler de yardım yapan zengin ailenin diğer fertleri gibiydiler sanki. ankaralı turgutun o şarkısı murat göğebakan'ın ay yüzlüm şarkısı gibi geliyordu kulaklara. ta ki "selamun aleykum birader bi tane uzun 2000" diyerek araya giren kamyoncu tipli adam gelene kadar... herşey normale dönmüştü. bakkal sahibi müşteriyle ilgileniyor, yaşlı teyze elindeki gazeteye göz gezdiriyor, minik kız cips seçiyor, ankaralı turgut "amaan heey, gidiyom gidemiyom, az doldur icemiyom, yar yar aman 
yarasin aman, sen benden gectin amaan, ben senden gecemiyom, vay vay" diye devam ediyor, ali osman da sıraya yeni giren güzel kızı kesiyordu. kız da beni kesiyordu ama umrumda değildi. çünkü; 4tl 65 kuruşa aldığım 5tl 75krşluk sütüm, ekmeğim ve çikolatalarım vardı poşetimde... 

4 yorum:

  1. Thank you for ѕharing your infο. I гeally appreciate your
    efforts anԁ I am waiting for your nеxt write ups thank you once again.


    Look іnto my ωеblog - sainwales.com
    Here is my website ... squirt tower

    YanıtlaSil
  2. It is actually a nice and useful piece of information.
    I'm satisfied that you just shared this helpful info with us. Please keep us informed like this. Thank you for sharing.

    Have a look at my blog canli tv izleme programi

    YanıtlaSil
  3. Guxel bayaa guldurdun :)) ciko

    YanıtlaSil
  4. Merhaba, Mutsuz ve Doyumsuz Bayanlar Adana ve çevresinde yaşayan, Reel birliktelik düşünen, Gizlilik ve Güven İçerisinde İlişki Arayan Seks'te Sınır Tanımayan ve Ne İstediğini Bilen Doyumsuz Bayanların Mesajını Bekliyorumm
    0545 352 25 52 Özele Açık ! Skype™: Dost_erkek01 Whatsapp var

    Merhaba, Evli Çiftler Eşi için Büyük ve Kalın Düşünenler.. ( Fotoğraf ispatlı ) Eşinizin Mutluluğuna Engel Olmayın 0545 352 25 52 Özele Açık! Whatsapp Var Skype™: Dost_erkek01 Not:Tek Erkeqim.. Deneyimim var.

    Merhaba, Grup seks fante*zisini gerçekleştirme düşüncesinde olan Kararlı Samimi Paylaşıma Açık Gizliliğe Önem Verenler

    * Evli Çiftlere 3. Tek ERKEĞİM!

    * Kocasının yanında bir başka tene dokunma arzusu olan

    * Tost olmayı arzulayan bayanlar

    * Karısı gözlerinin önünde başka bir tene dokunurken aldığı hazzı görmek isteyenler beyler

    * Sizi tanıyan sizin hassasiyetinizi bilen gizliliğe önem veren deneyimli güvenilir sırdaş samimi dost olarak tanışmak isteyenler

    * 0545 352 25 52 Özele Açık ! Skype™: Dost_erkek01 Whatsapp var

    YanıtlaSil